Minden fiatalt előbb vagy utóbb megkísértenek a tisztátalan gondolatok. A szexuális vágy a férfiaknál erősebb, mint a nőknél. Az előbbiek sokkal többször találkoznak ezzel a problémával, mint az utóbbiak. Márk 7.21-ben Jézus felsorolásában elsőként említi a szívből előjövő gonosz gondolatokat. Az emberek szíve gonosz, ezért Jézus leírása mindenkire igaz.
A tisztátalan gondolatok ugyanolyan erővel kísértik az erkölcsileg őszinte embereket, mint a házasságtörőket. Jóllehet az alakalom hiánya és a társadalomi ítéletektől való félelem az előbbieket gátolja abban, hogy testileg házasságtörést kövessenek el.
Aki tisztátalan, kéjsóvár gondolatokkal foglalkozik, az előbb-utóbb rabszolgája is lesz annak. Ahogy telik az idő, egyre nehezebb lesz tőle szabadulnia. Minél korábban akarunk szabadulni tőlük, annál könnyebben megy. A tisztátalan gondolatok fölötti győzelem, mint minden egyéb bűn fölötti győzelem is a kudarc őszinte bevallásának, a szabadulás tényleges vágyának és azon tény megbecsülésének a következménye, hogy Krisztussal együtt meghaltunk, és testünket, gondolatainkat teljességgel Krisztusnak odaadtuk. (Róma 6.1-14).
Ahhoz, hogy testünket ellenőrzés alatt tarthassuk és folyamatos győzelem örömében lehessen részünk – Krisztussal összekapcsolódva – Szellemben kell járnunk. (Gal. 5.16-19). Ha nem ügyelünk arra, hogy szemünket és fülünket ellenőrzés alatt tartsuk, azaz minden tisztátalan dolog olvasásától, nézésétől, hallgatásától elhatárolódjunk, levágjuk azokat, akkor a gondolatainkat sem fogjuk tudni ellenőrzés alatt tartani (ez a Máté 5.28-30 lényegi mondanivalója). Testünknek ez a megfegyelmezése szükséges ahhoz, hogy szabadok lehessünk a tisztátalan gondolatoktól.
A legnagyobb szentek is tudták, hogy szükségük van rá, hogy a gondolataikban jelentkező szexuális kísértésekkel szemben testük megsanyargatásával mindig harcot folytassanak, hogy felettük győzelemre jussanak.
Jób, bár nős ember volt, tíz gyermek apja, felismerte azt, hogy ha a tisztátalan gondolatoktól szabad akar lenni, akkor szemeit ellenőrzés alatt kell tartania. Jób azt mondta: „Szövetséget kötöttem a szememmel, és hogy vethettem volna szememet egy szűzre!” Férfiakat a legnagyobb kísértés a szemük által éri. Ha itt nem vagyunk elővigyázatosak, és tisztátalan gondolat vagy tisztátalan kép a „szemkapun” át bejut a gondolatainkba, csaknem lehetetlen eltávolítani onnan őket.
Be kell töltenünk gondolatainkat Isten Igéjével. Az a legjobb óvóintézkedés a tisztátalan gondolatokkal szemben, ha Isten Igéjével vannak telítve gondolataink. Dávid azt mondja a 119. zsoltár 11. versében: „Szívembe zártam beszédedet, hogy ne vétkezzek ellened”. A Biblia a következőt tanácsolja még: „Továbbá, atyámfiai, ami igazságos, ami tisztességes, ami igaz, ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami jó hírű, ha valami erény és dicséretes, azokról gondolkodjatok”. (Fil. 4.8).
Némelyek azt fogják mondani, hogy a minket körülvevő világban uralkodó erkölcsi állapot olyan mély, hogy nehéz teljesen mentesnek lenni a tisztátalan gondolatoktól. Ez a helyzet azonban nem csak a huszadik századra jellemző. Az első században Korinthus a féktelenség és az erkölcstelenség központja volt. Isten Szelleme mégis arra ösztönözte az ottani keresztényeket, hogy az erkölcstelen gondolatokat foglyul ejtsék a Krisztus iránti engedelmességre (2 Kor. 10.5). Isten Szelleme azt mondja nekünk, hogy ma ugyanazt tegyük. Az életre vivő út valóban szűk és nehéz, a Szent Szellem azonban megerősíthet bennünket, hogy ezen az úton járjunk.
Életünk ellenőrzés alatt tartása azonban nem jelenti azt, hogy ellenszenvvel kell gondolnunk a másik nemre. Semmi esetre sem! Az a tény, hogy a másik nemet vonzónak találjuk, önmagában nem bűn. Sőt, természetes. Azzal nem hibázunk, ha egy szép arcot megcsodálunk, mint Isten alkotását. Mivel azonban bukott teremtmények vagyunk, vigyáznunk kell, hogy a kívánság veszélyét észrevegyük, mielőtt még megfoganna bennünket. Így a másik nem vonzása, még ha önmagában tiszta is, lehetőséget ad arra, hogy tisztátalan gondolatokat ébresszen. Biztonságunk a bennünk levő Szent Szellem szavának való való engedelmességben rejlik, amikor vizsgál bennünket és szól, hogy figyelmünket és gondolatunkat fordítsuk másfelé.
forrás:
https://keskenyut.wordpress.com/2015/05/21/tudatosan-orkodj-gondolataid-felett-zac-poonen/